ДОСЯГНЕННЯ МОЇХ УЧНІВ
(за останні десять років)
Щорічно мої вихованці беруть участь у шкільних, районних та міських олімпіадах та конкурсах.
2005-2006 н.р.
Повторейко Юлія – 10 кл. – ІІ місце в номінації «Літературний твір «Духовний початок – надії та мрії». Конкурс на кращу прозову або поетичну роботу. СЦМ «Перспектива».
2006-2007 н.р.
Москаленко Катерина – 10 кл., III місце у районному конкурсі наукових робіт (МАН).
Кузнєцова Катерина – 10кл., I місце у районному конкурсі читців.
Гоня Іван – 11кл., II місце у районному конкурсі читців.
2007-2008 н.р.
Свиридова Катерина – 5 кл., III місце у районному конкурсі ім. П. Яцика.
Герасимова Тетяна – 11 кл., II місце у районному конкурсі ім. П. Яцика. Брала участь у ІІІ (міському) турі.
Москаленко Катерина – 11 кл., III місце у районному конкурсі наукових робіт (МАН).
2008-2009 н.р.
Свиридова Катерина – 6 кл., I місце у районному конкурсі ім. П. Яцика. Брала участь у ІІІ (міському) турі.
2009—2010 н. р.: Свиридова К. – І місце на районному етапі в конкурсі ім. П.Яцика,
Король І.- ІІ місце на районному етапі в конкурсі ім. П.Яцика,
Свиридова К. – І місце на районному етапі на олімпіаді з укр.. мови та літ-ри,
Кепко А.,Остапенко І.- ІІ місце на районному етапі в конкурсі творчих робіт.
2010-2011 н.р.: Свиридова К. - ІІІ місце на міському етапі в конкурсі ім. Т. Шевченка,
ІІІ місце на міському етапі олімпіади з укр. мови та літ-ри, ІІ місце на районному етапі конкурса ім. П.Яцика.
2011-2012 н.р.: Свиридова К.- ІІІ місце на міському етапі в конкурсі ім. Т. Шевченка,
ІІІ м. на міському етапі на олімпіаді з укр.. мови та літ-ри, І місце на районному етапі захисту робіт МАН,
Бурлак М.-І місце на районному етапі захисту робіт МАН,
Кепко А.- ІІ місце на районному етапі захисту робіт МАН,
Король І.- ІІІ місце на районному етапі захисту робіт МАН
2012-2013 н. р. Свиридова К.- ІІ м. на районному етапі олімпіади з укр. мови та літ-ри,
Юрченко А.- ІІІ місце на районному етапі олімпіади з укр. мови та літ-ри,
Шиленко П.- І місце на районному етапі захисту робіт МАН,
Кепко А.- ІІ місце на районному етапі захисту робіт МАН,
Бурлак М.- ІІ місце на районному етапі захисту робіт МАН.
Свиридова К.- І місце на міському етапі конкурсу ім.. П. Яцика,
Свиридова К. - ІІІ місце на міському етапі олімпіади з укр. мови та літ-ри,
Шиленко П. - ІІІ місце на міському етапі захисту робіт МАН.
Бурлак М. - ІІ м. на міському етапі конкурсу творчих робіт «Слово про вчителя»,
Войтенко А.- ІІІ місце на міському етапі конкурсу творчих робіт «Слово про вчителя»,
Свиридова К. - ІІ місце на обласному етапі конкурсу ім.. П. Яцика.
2013-2014 н. р. Свиридова К.- І місце на районному етапі олімпіади з укр.. мови та літ-ри,
І місце на міському етапі олімпіади з укр.. мови та літ-ри,
І місце на міському етапі олімпіади з укр.. мови та літ-ри,
Король І. - ІІ місце на районному етапі олімпіади з укр. мови та літ-ри,
Винар Я.- ІІІ місце на районному етапі олімпіади з укр. мови та літ-ри,
Медведська К. – ІІІ місце на районному етапі олімпіади з укр.. мови та літ-ри.
2014-2015 н. р. Атаманчук А. ІІІ місце на районному етапі захисту робіт МАН.
Федотов М. ІІІ місце на міському етапі конкурсу ім.. П. Яцика
2014-2015 н. р. Атаманчук А. ІІІ місце на районному етапі захисту робіт МАН.
Федотов М. ІІІ місце на міському етапі конкурсу ім.. П. Яцика
***
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ
КОНКУРС УЧНІВСЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
« Об`єднаймося
ж, брати мої»
Есе
СЛОВО ПРО ВЧИТЕЛЯ
Автор роботи:
Свиридова Катерина Олексіївна
учениця 9 класу
середньої загальноосвітньої школи
№ 93
Подільського району м. Києва
домашня адреса: м. Київ, пр.Свободи, б.28, кв.1
контактний
телефон: 434-70-68
педагогічний керівник:
Крецул Людмила Владиславівна,
вчитель української мови та літератури
СЗШ
№ 93 М .
Києва
контактний телефон 433-60-17
2011
р.
ЕСЕ
СЛОВО ПРО ВЧИТЕЛЯ
Вчителько моя, зоре світова…
Через півроку я закінчую 9 клас.
Які спогади залишаться у мене про роки навчання в школі? Про що чи про кого я
буду згадувати протягом усього життя? Чи будуть мої спогади приємними? Ці
питання повстали переді мною зараз, і я вирішила написати цей твір, у якому
будуть відповіді на них. Твір про Вчителя.
Саме так, з великої букви, я пишу
це слово - Вчитель. Мої спогади про школу – це, в першу чергу, роздуми про
вчителів. Мені пощастило: мене вчили добрі, розумні, порядні, інтелігентні
люди.
Взагалі нам усім відомо, що в школі
працюють ті, хто любить дітей. Протягом 6-7 годин витримати галасливих, часто погано
вихованих, цинічних, нахабних учнів може людина, яка їх дійсно любить. В одній
із серій «Інтернів» доктор Биков говорить про вчителів: « … педагог – это призвание! Долг! Это жертва!
Это подвиг, в конце концов! Но никак не престижная профессия». Робота
педагогів важка, безкінечна і невдячна. Це Сізіфів труд. Здається, що вже досяг
вершини, а камінь знову скочується вниз – і все треба робити спочатку. Я
поражають янгольському терпінню наших вчителів. Учні прогулюють уроки, не
виконують домашні завдання, грублять вчителям, не розуміючи, скільки болі вони
завдають викладачеві. А тім треба терпіти і намагатися все виправити за
допомогою тільки одного свого засобу—слова.
Якось моя мама сказала:
«Запам’ятай: професія вчителя складається з трьох компонентів, трьох Т: Труд,
Терпіння, Творчість. Немає вчителя без труда, немає вчителя без терпіння, немає
вчителя без творчості.»У педіатрів є таке правило: щоб доторкнутися до дитини,
зігрій руки. У педагогів інше правило: щоб звернутися до дитини, зігрій своє
серце. Учитель повинен переступити і через вороже ставлення до себе, і через
дитячу байдужість, і через невдячність. І через зраду…
Це люди, які виконують свою роботу
чесно, спокійно, без зайвої метушні. І що ми бачимо у відповідь? Наведу такий
приклад: у Києві дуже багато різних пам’ятників. Є пам’ятники відомим
особистостям, є жартівливі пам’ятники і скульптурні композиції: їжачку,
балерині, коту і ціла Пейзажна алея таких споруд. А де знаходиться пам’ятник Учителю?
Може, він десь існує, просто я про нього не знаю? Мені здається, що це повинен
бути не просто маленький пам’ятничок, а величезний монумент, який увіковічить нашу
любов і пошану
до вчителя.
Люди не зовсім чітко уявляють собі
працю педагога. Що тут складного? Працюєш півдня, а потім спокійно відпочиваєш.
А те, що до уроків треба готуватись, як кажуть наші вчителі, все життя, ніхто
не помічає. А безкінечні зошити? А гори документів, які треба оформити? На
столі нашої вчительки лежить стільки всього, що її ледве видно. Хто про це
думає, говорить?
Давайте порівняємо роботу
українського вчителя з роботою вчителя, наприклад, в Японії. Чому Японія
попереду всіх інших країн? Серед японців тринадцять нобелевських лауреатів, а
серед українців – жодного. Чому? Можливо, тому, що японці по затратах на науку посідають 3 місце в
світі. Освіта в Японії – одна з головних
складових економічного розвитку країни.
Там не прийнято економити гроші на вихованні дітей. І такий спосіб
вкладання капіталів є найкращим і найнадійнішим.
Якщо дитина хворіє, за шкільну
парту сідає її мати, щоб записати дослівно пояснення вчителя. А для дитини
найголовніше – отримати освіту, тому що в Японії цінуються тільки ділові якості
людини, виховані працею.
Освіта в Японії – культ, який
підтримує сім`я,
суспільство і держава. Сумно писати зараз про нашу освіту. Можливо, мені не
достає життєвого досвіду, щоб зробити правильний висновок, але культом в нашій
країні є , на мою думку, зовсім не освіта.
І ніякі шкільні реформи не зможуть
нічого змінити, поки в країні не підніметься престиж професії вчителя, поки освіта не стане
державною справою , не стане культом.
Але закінчити твір хотілося б не на мінорній ноті, а на мажорній – словами
подяки тим , хто намагається зробити з кожного із нас Людину. Своїми знаннями, своїм
світоглядом, своїми думками я завдячую моїм вчителям. Вони завжди давали мені сили,
натхнення, підтримували в скрутну хвилину. І не тільки мене. Педагоги
віддають учням свої знання, частину себе, своєї душі.
Низький вам уклін за це, шановні наші Вчителі!
***
Твір-роздум
Чому не йдуть працювати вчителями?
Ще в ранньому дитинстві я почув і запам’ятав
такий вислів: «Його ніби Бог поцілував…».Мені уявилася картина - величний
чоловік у світлому вбранні схиляється наді мною і торкається чола. Тоді я
відчув себе захищеним, здалося,ніби крила виросли… Згодом дізнався, - «поціловані
Богом», - це особливі і щасливі люди. Вони справді випромінюють світло і здатні
дарувати його оточуючим. Нині,коли я подорослішав,розумію,а головне,відчуваю,що
ці особливі,щедрі душею люди чи не щодня поряд – наші вчителі. Нерідко ми не
погоджуємося з ними,неохоче дослухаємося до їхніх порад і зауважень,часом
сперечаємося і ображаємося. А вони терпляче торують свій нелегкий шлях до розуму
і серця кожного з нас,невтомно збирають добірні зернини,засівають ниви юних
душ,аби проростало добре,розумне,вічне…Зрідка ми замислюємося про це.
Не кожен зважиться присвятити
себе навчанню і вихованню дітей. Я навмисно вживаю слово «зважиться»,бо для
мене особисто обрати професію вчителя означало б виявити людську відвагу.
Вважаю,що працювати викладачами не йдуть тому що : по-перше – мало платять; по-друге
- робота з дітьми дуже відповідальна,вимагає витримки,міцних нервів; по – третє
– необхідно бути фахівцем найвищого ґатунку - мати добру освіту,обов’язково
вищу.
На
мою думку, вчителі повинні бути надзвичайно терплячими і розважливими. Адже
окрім усього іншого викладачам доводиться витримувати шкільний гамір і вміти сконцентрувати
увагу на головному. А це не кожен зможе. Взагалі,вважаю,що вчителями повинні працювати
чоловіки,або жінки з сильним характером. Бо на уроках мають панувати тиша і
порядок,щоб учень і вчитель чули одне одного. От,наприклад,наш класний керівник
і викладач української мови та літератури Людмила Владиславівна Крецул –
розумний,
в усьому виважений педагог. Нерідко складається враження, що вона
зовсім не нервує. Навіть складний матеріал здатна подати легко,доступно,не
переобтяжуючи нас і себе. А це тому,що вміє тримати дисципліну у класі, розумно
вибудовує етапи проведення уроку - за нібито короткий термін ми встигаємо ознайомитися
з темою і опрацювати необхідний і головне – цікавий матеріал. Це свідчить про особливий
хист і високий професіоналізм вчителя.
А ще багато важать
досвід і вміння зберегти молодість душі. Адже Людмила Владиславівна навчала ще
мою маму. І вона щоразу говорить - Владиславівна не змінилася! Очевидно,щоденне
спілкування з дітьми робить чудеса!Мабуть,тому,коли ми висловлюємо думку,що
вчителям нині нелегко ведеться,наша класна мама,а саме так її можна назвати,повсякчас
доброзичливо сперечається з нами,спромагається на жарти ,із сонячною усмішкою
на обличчі запевняє – і заробіток у неї,мовляв,пристойний,і нерви свої вона на
роботі не псує…
То, здавалося б,у
чому ж проблема?.. Так легко,просто і навіть весело працювати викладачем .Тоді
чому ж дедалі менше людей присвячують себе цій професії?.. Також багато
випадків,коли свого часу людина закінчила педагогічний інститут,а праця у школі
виявилася найскладнішим іспитом у житті – і довелося йти не лише з учбового
закладу,а й з професії. Проблема у тому,що далеко не усі такі,як наші Людмила
Владиславівна,викладачі географії, російської та англійської мов - Рахуба Світлана
Іванівна,Рой Вікторія Миколаївна,Сівченко Таміла Анатоліївна. До речі,вони не
лише глибоко вивчили і добре знають свій предмет,найголовніше у їхньому з нами спілкуванні
– вміння захопити предметом,довести,що ці знання необхідні у житті,а,можливо,й
у виборі майбутньої професії. Для мене секрет успіху і авторитету згаданих
вчителів серед учнів і педагогічного колективу ще й у тому,що вони яскраві
особистості,мають сильні характери,у роботі з дітьми виявляють
принциповість,об’єктивність,здатність приймати мудрі рішення. Завжди згадую
свою першу вчительку Дунду Валентину Максимівну,яка намагалася достукатися до
кожного і дуже нам довіряла. Ми не завжди виправдовуємо довіру наставників.
Проте,на жаль,не усі викладачі
здатні бути саме такими. Зустрічаються й такі,що не вміють спрямувати учнів на
своїх уроках,їх дратують діти,яким не відразу усе зрозуміло,вони повсякчас
підвищують на них голос,а це не сприяє учнівській зацікавленості,швидше навпаки
– викликає відразу. Учень починає нудьгувати на заняттях і шукає розваг.
Звісно,порушує дисципліну,відволікає увагу однокласників. А вчителеві
повноцінно провести урок за таких умов просто неможливо – доводиться
втихомирювати учнів. В результаті – левова частка уроку витрачається на
зауваження,суперечки тощо. Атмосфера такого уроку не може народити цікаву,пізнавальну
розмову - страждають і учні і вчителі. Знову хочу зауважити на заробітній платі.
Вважаю,що хорошу зарплатню повинні отримувати ті,хто має великий стаж роботи у
школі. Адже вони зуміли знайти власні методи викладання,заслужили на повагу і гідну
оплату своєї праці.
Мало
хто замислюється,що кожен вчитель повинен мати вищу освіту. Це обов’язково,особливо,якщо
ти викладаєш у старших класах. А сьогодні здобути вищу освіту не так вже й
просто. Тим паче з вищою освітою можна працювати в інших сферах,де платять
більше і не потрібно щодня, щогодини, щохвилини віддавати часточку душі і
серця,плекаючи молоде покоління. Тому працювати вчителем йдуть,на жаль,одиниці.
Гадаю,причина полягає й у тому,що,мабуть, дуже
важко навчати тридцятеро осіб,коли ти один. Адже насправді не усі учні прагнуть
вчитися, на уроках розважаються,не думаючи про нерви і внутрішній стан вчителя.
От ніби усі навчалися у школі. Напевно, кожному неодноразово доводилося бачити,як
часом нервує викладач на уроці,намагається пояснити матеріал,а учні відверто
ігнорують його старання,роблять вигляд,що просто не помічають,а,врешті,зневажають
прагнення вчителя розповісти щось важливе,не цінують його знання,ображають людську
і професійну гідність. Саме тому,коли діти виростають, згадують такі випадки і не
йдуть навчатися у педагогічні вузи.
Отже,робота вчителя дуже важка. Вона потребує розуму,великого
терпіння,сильного характеру і неабиякої витримки. Не кожна людина,що отримала
диплом освітянина, володіє такими якостями і здатна бути вчителем.
P. S. Шкода, чимало викладачів
не вміють зацікавити дітей своїм предметом. Окрім того, не усі вони вирізняються особистими людськими чеснотами. А
це важливо,адже ми пам’ятаємо своїх вчителів упродовж усього життя. Нерідко
намагаємося бути схожими на них – у поведінці, манері спілкування, вчинках. Навіть
зовнішність наслідуємо. Вважаю,що авторитет вчителя багато у чому може
визначити життєві орієнтири і устремління учня. А це - велика моральна
відповідальність.Чи кожен готовий взяти на себе таку відповідальність?..
Можна
лише уявити як нелегко бути вчителем –щодня виходити на клас, ніби на
театральний кін .І щоразу – усе спочатку. Талант педагога можна сміливо
порівняти з мистецтвом артиста – вони працюють серцем, проживають десятки доль.
Байдужість руйнує кожну професію,особливо вчителя .І це стосується не лише
того,хто покликаний навчити,а й того,хто навчається. Якщо учень небайдужий, допитливий,то
вчитель обов’язково це відчує і підтримає. Звичайно, потрібно мати бажання
навчити дитину,поділитися власними знаннями .Тоді усе й складеться. Це
непросто,але треба допомогти навіть не дуже здібному учневі неодмінно повірити
у себе. Зазвичай такі вихованці,ставши дорослими, не забувають своїх
наставників, їхні нескінченні турботи і переживання.
Яка непроста робота вчителя!Здається, у
найскладніших випадках їх тримає отой Божий поцілунок…І я певен - вчителі
щасливі люди. А їхня професія дуже потрібна і,безперечно, почесна. Бо успіх кожного
учня - безцінна нагорода вчителеві,справжньому педагогу. І лише таким ,«поцілованим
Богом людям», і треба йти у педагогічний.
Анатолій Войтенко
Анатолій Войтенко
Немає коментарів:
Дописати коментар